duminică, 26 iulie 2009

mentorul si prietenul meu




e greu sa-ti gasesti o directie in viata. desi pare simplu, pentru a coti la stanga sau la dreapta e nevoie sa se intample o multime de evenimente care sa interactioneze cu vointele oamenilor, pentru asta.
eu m-am intalnit cu destinul de cateva ori. Nea Sandu a fost acolo la o cotitura, m-a luat de mana si mi-a aratat directia si scopul unei aventuri ce ma tine pe linia de plutire si ma face ceea ce sunt acum. profesional timp de 5 ani m-a invatat (medic in specialitatea Anatomopatologie), iar pe plan personal a potentat ceea ce incercam firav sa construiesc: o biblioteca si un om care sa citeasca in continuare.
acum am ajuns sa citesc o carte pe saptamana, adica o norma de 56 carti pe an--fata de 100 si ceva pe an de carti citite de Nea Sandu. biblioteca LUMII FLUVIULUI a ajuns sa numere 1500 de carti, Biblioteca Babel a lui Nea Sandu numara 15000 de carti.
sa citesti si sa mentii ritmul pe tot parcursul anului, mai abitir in timpul concediului, e greu! sa faci singur lucrul acesta e greu, dar cand ai un om de cultura alaturi e mai usor; e placut sa intri cel putin o data pe saptamana intr-o biblioteca care contine tot ce ti-ai dori vreodata sa citesti si sa ai si bibliotecarul perfect langa tine.
discutiile pe care le port mereu despre carti si viata cu Nea Sandu tintesc mereu sa ne creasca apetitul de a citi.
istoria atat cea din beletristica dar si tratatele serioase te ridica deasupra timpului tau si iti deschid ochii catre adevar; poti sa judeci altfel timpul pe care il traiesti sa-l adjudeci si sa faci judecati pentru viitor. la asta prietenul si mentorul meu are o experienta care se masoara cu toate cartile citite(sute) plus zeci de ani de meditatii asupra lor. cartile existente in Babel pot sa te tina blocat o viata intreaga in citit si zau ca nu-ti mai trebuie altceva(antichitate, istoria Egiptului, Romei, Cartagina, Dacia, Grecia, China, Europa medievala, a renasterii, moderna, contemporana, etc., sunt toate acolo in bibliteca si multe sub scafarlia maestrului). desi uneori citim aceeasi carte , profunzimea ideilor are o mai mare adancime pentru maestru decat pentru mine. autorii scriu pentru oameni ca el, oameni ca mine, si oameni ca tine, fiecare putem patrunde un anumit nivel al ideilor lansate in carte. nu exista carti proaste!!!
S.F.--science fiction
am crescut cu aceste carti, am trait si am visat in lumina ce venea din paginile lui Asimov, Clarke.
cand am intrat in biblioteca Babel acum 6 ani si mai bine, am gasit acolo aproape 1000 de carti de SF si un om care le-a citit pe majoritatea. socul a fost mare si inca imi place sa vad biblioteca si incerc sa -i citesc cartile. cel mai mult am dezbatut binenteles CICLUL FUNDATIEI; RAMA; LUMEA FLUVIULUI; DUNE. sunt legate de istorie , de viata de zi cu zi, de viitor, nimic nu ma impiedica sa le indragesc si sa sper ca le voi reciti.
beletristica:
MACONDO este satul in care am crescut si am deschis ochii; Tlon, Uqbar, Orbis Tertius este lumea in care traiesc, iar Japonia lui Murakami Haruki este poarta mea spre realismul magic. cat de mult mi-a placut umberto eco in a lui La misteriosa fiamma della regina Loana, sau recenta achizitie Razboi si pace a lui TOLSTOI. e bine sa ai un mentor langa tine si sa-ti intinda una cate una aceste carti: ia-le citeste si apoi --foarte important-- sa le si comentezi.
sus in poze apare aplecat asupra cronicii timpului nostru. nu cred ca are cineva o istorie mai amanuntita a ultimilor 20 de ani asa cum o are el. sa traiesti 1000 de ani Nea Sandule!

3 comentarii:

vizitatori

bulinute rosii

cactusi faini