sâmbătă, 9 ianuarie 2010

alaa al-aswani „blocul iakubian”



o carte placuta. destinele unor personaje emblema a societatii cairote, intretesute datorita vecinatatii si legaturii acestora cu un bloc.
numele blocului , „Iakubian” ,este reverberant, te astepti la ceva impresionant, dar este o acoperire pentru o multime de evenimente dintr-o carte bine scrisa. merita citita. eu am mai citit o carte despre egiptul recent de jehan sadat „O femeie din egipt”, iar „Blocul Iakubian ” imi intregeste pe deplin cunostintele despre urmasii vechilor egipteni,ai ptolemeilor, ai califilor, ai englezilor si francezilor cotropitori.
am colindat pe google earth deasupra capitalei egiptene si am vazut cartierele inghesuite precum si vilele inconjurate de gradini minunate. acolo am vazut si cateva poze (incarcate pe panoramino) printre care surprinzator si una cu Ambasada romana la Cairo situata pe insula de pe NIL.
as vrea sa ajung acolo sa vad Piramidele , sau mai bine zis sa le simt maretia.
un minus pentru aceasta carte este descrierea pe vreo 30 de pagini a relatiei homosexuale intre un redactor sef si un fost soldat. puteau lipsi aceste pagini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

vizitatori

bulinute rosii

cactusi faini