duminică, 20 februarie 2011

sexus -- henry miller







am terminat prima carte din trilogia rastignirea trandafirie. deosebit de consistenta. arta decadenta folosita ca sita pentru indepartarea cititorilor inca necopti. este deosebit acest om. m-am bucurat ca am in casa celelalte 2 volume ce urmeaza (plexus, nexus).
epoca murakami (haruki) se sfarseste aici si incepe epoca miller, henry. nu pot sa inteleg de ce nu am intrat mai repede in posesia acestor scrieri deosebite. artistul este cel ce iti deschide ochii, este aparatul locomotor al fiecaruia, este focul viu care te hraneste pentru a putea respira si gandi in voie.artistul este eliberatorul nostru.asa cum fizicienii incearca sa ne deschida noi dimensiuni in care sa privim, artistul ne ridica ceata de pe ochi sa ne putem uita in oglinda sau imprejur. asa ceva simt cand citesc fiecare pagina din plexus.
inca nu am terminat primele 100 de pagini dar am avut parte de culorile lui van gogh, de cvartetele lui bethoven, de aerul proaspat al zonelor periurbane (ideale), de dulceata unui camin japonez.
stiu ca perioada pe care o descrie e una intunecata, grea pentru supravietuirea omului de rand sau artistului, dar ceea ce a ramas este rodul unei lupte tonifiante creatoare de capodopere si de oameni intelepti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

vizitatori

bulinute rosii

cactusi faini